Các cụm từ Tiếng Anh cho cuộc hội thoại bán hàng
Mở đầu cuộc trò chuyện
- “Can you tell me more about this product/service?”
- “What features does this product have?”
- “I’m interested in learning more about your services. Could you provide some details?”
Sau đó bạn có thể nói:
- “How are you finding your shopping experience so far?”
- “Is there anything specific you’re enjoying about our products/services?”
- “If you have any questions or if there’s something specific you’re trying to find, feel free to let me know.”
Nếu bạn đang tiếp cận khách hàng trong cửa hàng:
- “Hello! Welcome to our store.”
- “Hi there! How can I help you today?”
- “Good [morning/afternoon/evening], welcome! Is there anything specific you’re looking for?”
- “Is there anything, in particular, you’re interested in?”
- “Can I assist you in finding something specific?”
- “Are you looking for any particular brand or style?”
Nếu bạn đang liên hệ với khách hàng mới qua điện thoại:
- “Hello, this is [Your Name] from [Your Company].”
- “The purpose of my call is to explore potential collaboration and discuss how our offerings align with your needs.”
Tìm hiểu về nhu cầu của khách hàng
- “Is there anything, in particular, you’re interested in?”
- “Can I assist you in finding something specific?”
- “Are you looking for any particular brand or style?”
- “Do you have a preferred size, color, or quality in mind?”
- “Are there specific features you’re looking for, such as size or color?”
Mô tả sản phẩm
Đây là cơ hội để bạn nêu bật tất cả ưu điểm của sản phẩm. Hãy nhớ sử dụng tất cả thông tin mà khách hàng đã cung cấp cho bạn trước đó về những gì họ cần hoặc muốn.
Ví dụ: nếu bạn biết họ luôn sử dụng công nghệ của mình thì bạn có thể nêu bật thời lượng pin dài của điện thoại hoặc máy tính xách tay.
- The critical aspect of this product is…
- The more recent iteration comes with numerous benefits compared to its predecessor.
- One of the aspects I appreciate most about this product is…
- While this product is versatile and can be utilized in various ways, our recommendation is to…
Hội thoại Tiếng Anh giao tiếp cho nhân viên bán hàng
Xử lý các câu hỏi của khách hàng
NVBH: “Hello! Welcome to [Your Store Name]. I’m [Your Name]. Anything specific you’re looking for today?”
KH: “I need a powerful laptop for work, preferably in silver.”
NVBH: “Great choice! Our [Model Name] fits your needs. No extra accessories?”
KH: “Just the laptop. Any discounts?”
NVBH: “Sure! You get a free laptop bag with [Model Name]. Total is [amount]. Can I have your billing info?”
KH: “Sounds good. Here’s my info.”
NVBH: “Thanks! Your laptop will be ready in [time]. Any questions, feel free to ask. Goodbye!”
KH: “Thanks! Goodbye!”
Kết thúc bán hàng
NVBH: “Thank you so much for choosing [Your Store Name]! We appreciate your business. Is there anything else I can assist you with today?”
KH: “No, I think I’m good. Thank you for your help.”
NVBH: “It was my pleasure! If you ever have more questions or need assistance in the future, feel free to reach out. Have a fantastic day!”
KH: “You too. Goodbye!”
NVBH: “Goodbye, and take care! Don’t hesitate to return if you need anything else. Thank you again!”
Tham khảo: Khóa học tiếng Anh 1 kèm 1 với người nước ngoài
Thực hành đàm thoại bán hàng
Để thành công trong việc bán hàng, bạn cần phải thực hành tiếng Anh giao tiếp cho nhân viên bán hàng càng nhiều càng tốt. Bạn càng thực hành các cuộc trò chuyện bán hàng thường xuyên thì bạn càng có thể tìm được điều phù hợp để nói khi muốn thuyết phục ai đó mua thứ gì đó.
Kịch bản bán hàng nhập vai
- Tôi cần nói về điều gì trong quá trình đóng vai?
- Tôi cần từ vựng gì để cải thiện kỹ năng đàm thoại của mình?