Chiến thuật làm bài Matching features trong IELTS Reading hiệu quả

Bạn đang tìm kiếm các chiến thuật làm bài Matching features trong IELTS Reading hiệu quả? Hãy để Aten English ra tay ngay trong bài viết sau đây nhé!

1.Dạng bài Matching features trong IELTS Reading

Trong loại câu hỏi này, bạn sẽ phải nối một danh sách các lựa chọn với một tập hợp các câu. Các tùy chọn này là các tính năng hoặc một số tên được đề cập trong đoạn văn. Không giống như văn bản đã cho, các câu lệnh sẽ không theo thứ tự. Cùng với đó, các câu nói sẽ được diễn giải thông tin so với văn bản. Ngoài ra, so với các câu hỏi, sẽ có nhiều tùy chọn hơn để lựa chọn.

Hinh-anh-chien-thuat-lam-bai-matching-features-trong-ielts-reading-hieu-qua-1
Dạng bài Matching features trong IELTS Reading

2. Chiến thuật làm bài Matching features trong IELTS Reading

Có một số chiến lược phải được ghi nhớ trong khi trả lời các loại câu hỏi này:

  • Bạn nên đọc lướt qua các câu hỏi trước khi đọc đoạn văn. Điều này sẽ cung cấp cho bạn ý tưởng về những gì cần kiểm tra trong khi scanning và skimming qua đoạn văn. Bắt đầu suy nghĩ về các từ đồng nghĩa và cách diễn giải có thể để nói những gì đã được liệt kê trong các câu hỏi.
  • Hãy gạch chân ngắn gọn tất cả các từ khóa có sẵn trong các câu hỏi, và bạn sẽ hiểu rõ hơn về nội dung cần xem xét trong đoạn văn.
  • Khi bạn đã đọc xong các câu hỏi, hãy xem các tùy chọn mà bạn có thể chọn. Nếu các tùy chọn đã cho bao gồm tên, hãy nhớ rằng những tên này có thể xuất hiện dưới dạng họ hoặc tên trong văn bản. Nếu các tùy chọn chứa các chi tiết khác nhau, hãy tìm những từ này trong đoạn văn.
  • Trong khi scaning qua đoạn văn, gạch chân hoặc khoanh tròn các tùy chọn có sẵn trong hộp. Điều này sẽ giúp bạn tìm ra nơi bạn sẽ phải đọc và tìm sau này. Ngoài ra, hãy tập trung vào tần suất mọi chi tiết hoặc tên xuất hiện trong đoạn văn.
  • Như đã đề cập ở trên, bạn phải tìm thông tin trong đoạn văn liên quan đến các phương án trả lời. Đối với những phương án trả lời xuất hiện nhiều lần trong đoạn văn, bạn sẽ phải đọc lướt thông tin xung quanh để khớp chính xác với các phương án cho sẵn.
  • Theo nguyên tắc chung, sẽ bị giới hạn thời gian nếu bạn đọc toàn bộ đoạn văn. Hãy chắc chắn rằng bạn đang bám sát với kỹ thuật scanning.
  • Đừng nhầm lẫn trong trường hợp văn bản có từ đồng nghĩa với thông tin ban đầu có trong câu hỏi.
  • Đừng mong đợi câu trả lời theo thứ tự như câu hỏi.

Dạng bài Matching features được xếp vào hàng khó nhằn trong đề thi IELTS nên bạn hãy chú tâm luyện thi IELTS Reading và tận dụng chiến thuật làm bài Matching features trên đây để làm bài một cách hiệu quả nhất nhé!

Hinh-anh-chien-thuat-lam-bai-matching-features-trong-ielts-reading-hieu-qua-2

3. Bài mẫu dạng bài Matching features trong IELTS Reading

Answer questions 1-5 which are based on the reading passage below.

Why can’t we live forever?

According to Benjamin Franklin, only two things in life are guaranteed: death and taxes. Expect either to remain around for a while. At least if you’re a lab mouse, the future seems bright for living a longer life. In addition to notable gains for animals modified to create large quantities of the peptide hormone klotho, this year has seen news about mice modified to make lots of antioxidants and can live 20% longer than normal (after the minor Greek deity). Extremely low-calorie diets, high vitamin E dosages, and even transplanting young mouse ovaries into old mice appear to lengthen lifespan. Although shepherds may claim that sheep are only looking for new methods to pass away, mice appear to be open to nearly anything that will extend their lives.

What then are the chances for a somewhat larger mammal that typically lives 70 to 80 years but very rarely makes it to 120 before passing away? Does what works in mice also work in people?
There are prominent optimists who believe it will. The Cambridge professor Aubrey de Grey, who advocates for a significant extension of research on what he calls Strategies for Engineered Negligible Senescence, is the most frequently cited. He also plays a key role in the Methuselah Mouse Prize, which is awarded to the research group that creates the mouse with the longest lifespan.
Despite his enthusiasm for change, Professor de Grey does not actually conduct the study; instead, he works as a computer specialist in a genetics lab. And many biogerontology academics are skeptical about his forecasts. Tom Kirkwood of the University of Newcastle’s Institute for Ageing and Health recently posed the following question in Nature, expressing his skepticism: “Why must proponents of life extension make absurd claims about impending longevity benefits in order to obtain public attention?”
The influential “disposable soma” theory of aging, developed by Professor Kirkwood, contends that the body ages because there is little genetic motivation to maintain it alive past the reproductive stage. He believes that both mice and humans have an unlimited lifetime. The biological sin of aging is one of neglect, not of commission. So maybe we can stop whatever is causing the harm. But he adds, “This does not suggest that significant gains in lifespan are about to occur. The toll of molecular and cellular damage mounts as we age, making progress more difficult.

In the field, others frequently concur. One problem is simply that we do not know enough about aging to make informed forecasts. According to Caleb Finch of the University of Southern California, “We don’t know everything there is to know about the aging process. What can be stated about lifespan in the future, then?

Professor Kirkwood has the support of Linda Partridge, a distinguished researcher on fruit flies at the Centre for Research on Ageing at University College London. She continues, “In any case, I believe that we should be striving to promote health during aging rather than on gains in lifespan per et.” She asserts that “Progress will be incremental and focused on existing promising areas of work, rather than based on unproven approaches,” regardless of the situation.

In the next ten or two years, the core biology of aging will likely be understood, according to her colleague David Gems, a nematode worm expert. However, he emphasizes that there is a “great margin of ambiguity” regarding what exactly aging entails and how easily this translates into treating or preventing diseases associated to aging. He contends that most malignancies are still incurable and that cancer treatments are a better historical indicator than, example, antibiotics.

Martin Brand of the Cambridge-based Dunn Human Nutrition Unit of the Medical Research Council also advises caution. He admits that “simple therapies and mutations in model organisms have led to dramatic improvements in lifespan.” However, he is aware that laboratory mice and flies typically have shorter lifespans than their wild counterparts. “I worry that these outcomes could be seen as correcting poor model organism husbandry rather than addressing aging itself.”

Look at the following statements and the list of people below.

Match each statement with the correct person.

NB – You may use any answer more than once.

1. The condition of the body starts to decline when we can’t have offspring.

2.Only two things are predictable in life.

3. Living longer is less important than how healthy we are as we age.

4.People make ridiculous statements about how long we can live.

5. We can’t predict the future because we don’t know enough about the ageing proces

List of People

А Aubrey de Grey

B Caleb Finch

C David Gems

D Linda Partridge

E Benjamin Franklin

F Martin Brand

G Tom Kirkwood.

Hinh-anh-chien-thuat-lam-bai-matching-features-trong-ielts-reading-hieu-qua-3
Bài mẫu dạng bài Matching features trong IELTS Reading

Trên đây là chiến thuật làm bài Matching features IELTS Reading hiệu quả. Từ đó, bạn hãy chăm chỉ ôn tập để đạt được kết quả cao trong kì thi IELTS sắp tới nhé!

Tham khảo: Bài đọc IELTS theo chủ đề mới nhất năm 2022

ĐĂNG KÝ TƯ VẤN MIỄN PHÍ VÀ NHẬN ƯU ĐÃI HẤP DẪN HÔM NAY

Tặng #Voucher_4.000.000 cho 20 bạn may mắn
Tặng thẻ BẢO HÀNHtrọn đời học lại hoàn toàn miễn phí
Giảm thêm 10% khi đăng ký nhóm từ 3 học viên trở lên
Tặng khóa giao tiếp nâng cao 2 tháng với giáo viên nước ngoài