Nhiều bạn học sinh luyện thi IELTS, đặc biệt là kỹ năng đọc thường tìm kiếm các từ khóa như “bài tập IELTS”, “bài thi thử IELTS”… để thu thập thêm những nguồn tài liệu hữu ích cho mình. Tuy nhiên, do số lượng tài liệu nhiều nên sinh viên dễ lúng túng khi lựa chọn. Để giải đáp thắc mắc này cho các bạn, Aten English cung cấp cho các bạn bài mẫu kèm đáp án IELTS Reading luyện tập được cập nhật sát với đề thi thật dưới đây.
IELTS Reading Practice Review
Tài liệu bài mẫu kèm đáp án IELTS Reading dưới đây gồm các bài tập mô phỏng giống như bài thi IELTS thật. 2 bài thi tương ứng với 2 hình thức học thuật và phổ thông. Mỗi bài thi có tổng cộng 40 câu hỏi. Học sinh nên tính thời gian cho bài kiểm tra trong 60 phút hoặc ít hơn. Cuối mỗi bài tập đều có đáp án chính xác giúp các em đối chiếu sau khi làm xong. Đối với những bạn đã từng tham gia kỳ thi IELTS quốc tế, đây chắc chắn là một tài liệu đáng để dành thời gian tham khảo.
Ngoài ra, những bạn đã có kiến thức vững chắc và muốn luyện tập thêm để tích lũy kinh nghiệm, hãy thử sức với 2 bài tập thử mà Aten đã cập nhật cho các bạn bên dưới bài viết này. Đối với những bạn mới học IELTS, đừng vội xem qua bộ tài liệu này vì thông tin khá phức tạp và dễ gây nhàm chán.
Bạn phải xác định khả năng của mình để tạo tài liệu chuẩn bị cho kỳ thi và lịch thi hiệu quả.
3 mẹo luyện thi IELTS – Bài kiểm tra luyện đọc
Để giúp bạn đạt được kết quả mong muốn trong bài kiểm tra đọc IELTS. Ngoài việc tìm hiểu thông tin quan trọng, bạn cần có kỹ năng và thủ thuật. Bạn có thể xem nó dưới đây:
1. Đọc kỹ và làm theo hướng dẫn theo yêu cầu của Mục
Đừng vội vàng làm bài kiểm tra. Trước hết, các em nên đọc kỹ hướng dẫn của môn học để biết những việc cần làm, môn học cần những gì… Có như vậy chúng ta mới xác định được hướng đi đúng đắn, hạn chế trường hợp. Sai yêu cầu, sai đối tượng, không nên là lý do bị mất điểm.
2. Đảm bảo bạn không mắc lỗi ngữ pháp hoặc chính tả
Lỗi ngữ pháp và chính tả khá quan trọng trong bài kiểm tra đọc. Nếu một từ sai, nó cũng có thể thay đổi ý nghĩa của câu trả lời. Vì vậy, hãy kiểm tra câu trả lời của bạn một cách cẩn thận. Trước khi bạn đưa ra quyết định cuối cùng để có được điểm đầy đủ.
3. Phát triển và mở rộng các chiến lược của bạn cho từng loại câu hỏi
Đây là một kỹ năng quan trọng sẽ quyết định điểm số của bạn, như trong dạng “trắc nghiệm”. Nhiều lựa chọn), bạn nên đọc câu hỏi và cuộn qua các câu trả lời để có ý tưởng trước. Sau đó suy nghĩ cẩn thận và sử dụng phương pháp loại trừ để tìm ra câu trả lời chính xác.
Hoặc đối với bài tập IELTS “Head Matching”, hãy đọc kỹ các tiêu đề và đoạn văn đã cho để xác định câu chủ đề. Thông thường, câu trả lời có thể được đặt ở đầu câu để tóm tắt ý của các đoạn sau. Những phương pháp này không phải lúc nào cũng đưa ra câu trả lời, đây có thể là một cái bẫy trong thí nghiệm. Vì vậy đừng quá tin vào nó, hãy vận dụng kỹ năng đọc hiểu của bạn để có câu trả lời chính xác nhất..
Khi viết xong câu, bạn đọc đoạn văn và sau đó nghĩ ra những từ khóa đi kèm với nó. Tiếp theo, bạn dựa vào ngữ nghĩa, ngữ cảnh và ngữ pháp để chọn từ thích hợp điền vào ô trống. Trong các câu hỏi nhận biết kiến thức, quan trọng nhất là tìm đúng từ khóa và cẩn thận với một số câu sử dụng liên từ như “bởi vì”, “trừ khi”, “tất cả”, “luôn luôn”,…
Xem thêm: Hướng dẫn cách làm bài tập Matching Information IELTS Reading
Bài mẫu kèm đáp án IELTS Reading hay
Dưới đây là bài mẫu kèm đáp án IELTS Reading hay bạn nên tham khảo:
Brick by brick, six-year-old Alice is building a kingdom. Imagining fairy-tale turrets and fire-breathing dragons, wicked witches and heroes, she’s creating an enchanting world. Although she isn’t aware of it, this is helping her take her first steps towards her capacity for creativity and so it will have important repercussions in her adult life.
Minutes later, Alice has the kingdom in favor of playing schools with her younger brother.
When she bosses him as his ‘teacher’, she’s practicing how to regulate her emotions through pretense. Later on, they tire of this and settle down with a board game, she’s learning about the need to rules and take turns with a partner.
‘Play in all its rich variety is of the highest achievements of the human species,’ says Dr David Whitebread from the Faculty of Education at the University of Cambridge, UK. ‘It underpins how we develop as intellectual, problem-solving adults and is crucial to our success as a highly adaptable.
Recognising the importance of is not new: over two millennia ago, the Greek philosopher Plato extolled its virtues as a means of developing skills for adult life, and ideas about play-based learning have developing since the 19th century.
But we live in changing, and Whitebread is mindful of a worldwide decline in play, pointing out that over half the people in the world now live in cities. ‘The opportunities for free play, which I experienced almost every of my childhood, are becoming increasingly scarce,’ he says. Outdoor play is by perceptions of risk to do with traffic, as well as parents’ increased wish to protect their children from the victims of crime, and by the emphasis on ‘earlier is better’ which is leading to greater competition in academic learning and schools.
International bodies the United Nations and the European Union have begun to develop policies concerned children’s right to play, and to consider implications for leisure facilities and educational programmes. But what they lack is the evidence to base policies on.
‘The type of play we are interested in is initiated, spontaneous and unpredictable – but, as soon as you ask a five-year-old “to play”, then you as the researcher have intervened,’ explains Dr Sara Baker. ‘And we to know what the long-term impact of play is. It’s a real challenge.’
Dr Jenny Gibson agrees, pointing out that some of the steps in the puzzle of how and why play is important have been looked at, there is very little data on the impact it has on the child’s later life.
Now, thanks to the university’s Centre for Research on Play in Education, Development and Learning (PEDAL), Whitebread, Gibson and a team of researchers hope to provide evidence on the role played by play in how a child develops.
‘A strong possibility is that supports the early development of children’s self-control,’ explains Baker. ‘This is our ability to awareness of our own thinking processes – it influences how effectively we go about undertaking challenging activities.’
In a study carried out Baker with toddlers and young pre-schoolers, she found that children with greater self-control solved problems quickly when exploring an unfamiliar set-up requiring scientific reasoning. ‘This sort of makes us think that giving children the chance to play will make them more successful problem-solvers in the long run.’
If playful experiences do facilitate aspect of development, say the researchers, it could be extremely significant for educational practices, because ability to self-regulate has been shown to be a key predictor of academic performance.
Gibson adds: ‘Playful is also an important indicator of healthy social and emotional development. In my previous, I investigated how observing children at play can give us important clues about their well-being and can even be useful in the diagnosis of neurodevelopmental disorders like.’
Whitebeard’s recent research has involved a play-based approach to supporting children’s writing. ‘Many primary school children writing difficult, but we showed in a previous study that a playful stimulus was far more effective than an instructional one.’ Children wrote longer and better-structured stories when they first with dolls representing characters in the story. In the latest study, children first created their story with Lego , similar results. ‘Many teachers commented that they had always previously children saying they didn’t know what to write about. With the Lego building, however, a single child said this through the whole year of the project.’
Whitebread, who directs PEDAL, as a primary school teacher in the early 1970s, when, as he describes, ‘the teaching of young children was largely a quiet backwater, untroubled by any serious intellectual debate or.’ Now, the landscape is different, with hotly debated topics such as school starting age.
‘Somehow the importance of has been lost in recent decades. It’s regarded as something trivial, or even as something negative that with “work”. Let’s not lose sight of its benefits, and the fundamental contributions it makes to achievements in the arts, sciences and technology. Let’s make sure children have a diet of play experiences.’
Trên đây là tài liệu bài mẫu kèm đáp án IELTS Reading, các bạn tham khảo để luyện thi IELTS Reading nhé. Nếu có bất kỳ khó khăn nào, hãy để lại bình luận ngay bên dưới để được giải đáp nha.